Pages

Sunday, October 25, 2009

Jus Mate 5 (Jus Diet Mate 5) - 25 Oct 09

Assalammualaikum semua.. Hari ni hari kedua aku amalkan diet dan minum "Jus Mate 5".. Hrmm.. Hari ahad memang banyak cabaran.. Macam aku ni yang suka memasak.. Dan hari ni pula mak aku masak yang sedap2.. Fuhh.. Tercabar nafsu makan aku.. Kalau ada jamuan makan, org kahwin atau kenduri.. Lagi la tercabar kan.. Tapi takpe.. Korang boleh amalkan macam cara aku nih..

Hari ni aku bangun awal.. Jam 6.30 am.. Hehe.. Aku solat subuh.. Pastu kemas rumah.. Jogging jap.. Then aku masak untuk breakfast.. Buka peti ais ada makanan kegemaran.. Hehe.. Nugget Tempura.. Brand Ramlee burger tu.. Hehe..

Jam 8.30 am :
Makan nugget ayam tempura, kentang goreng dan ayam goreng kecik2 tu.. Kuantiti 2 ketul sahaja.. Hehehe.. Mula2 nih aku takleh nak sekat makan sangat la.. Nanti mula la nak tido jer.. Hrmm..

Jam 10 am :
Pi SASA beli perfume!!

Jam 1 tengahari :
Makan tengahari ngan family.. Mak masak ikan talapia goreng cicah air asam.. Ada gulai lemak kuning nenas ketam... Ada pecal lagi.. Fuh... Sedaapp.. Korang boleh makan, tapi kuantiti separuh la dari pemakanan biasa.. Hehe.. So dah makan tengahari, apa lagi.. Kira la masa sebelum minum "Jusmate 5".. Aku dah makan tengahari jam 1 pm, so minum "Jusmate 5" jam 4 pm la kan..

Jam 4 pm :
Minum Jusmate 5.. Yurmm.. Yurmm.. 3 jam jangan makan apa2 selepas minum jusmate.. Cuma minum air masak sahaja..

Jam 8pm :
Makan malam.. Makan Kuew Teow Kong Fu.. Hehehe.. Aku taruk sayur lebih.. Sure sihat.. Hahaha..



So, inilah jadual pemakanan aku hari ni.. Korang jangan lupa minum air suam bebanyak k... Kalau x, nanti pening kepala.. Sebab, tengah berdiet nak ganti asik makan.. Better minum air suam.. Kalori : 0.. dan kenyang.. Ambil 1000 ml atau lebih..

Selama dua hari aku minum "Jus Mate 5", aku kerap membuang air kecil sahaja.. Yelah, dah minum air suam 1000 ml keatas.. Cuci dalam lah kan.. Hehehe.. Air kecil pun semakin jernih.. Hahaha.. Menandakan badan sihat..

Hrmm.. Aku kerja shift, so kena betul2 arrangekan masa pemakanan dan minum JDM5 nih.. Malam ni aku keje jam 11 pm.. Aku dijangka tido jam 8.30 am pagi esok.. So, reschedule semuanya balik.. Wish me luck k..

2 comments:

  1. Chaiyok2 sis!!!smoga brjaya!!we all sume support u hbis2an.muah.

    ReplyDelete

Please leave a comment, i love you!! xoxo

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails