Pages

Sunday, November 22, 2009

Luahan perasaan dari sudut hati kecil aku yang dah bernanah!!! Adoiyai...

Assalammualaikum semua dan hai...

Entry kali nih, pasal luahan hati aku.. Aku dah berkecil hati dengan seseorg.. Walaupun aku happy.. Bergelak ketawa dengan semua orang disekeliling aku, tapi aku menahan perasaan sengsara dalam hati.. Iaitu masalah aku sendiri.. Tetapi, oklah kan jika masalah itu aku sendiri yang simpan dan tak lepaskan kat org lain.. Kadang2, ada sesetengah masalah aku inginkan pendapat dan aku akan ceritakan dalam bentuk lawak.. Aku ketawa memberitahu.. Sedangkan itu satu masalah.. Hehehe.. Aku tak reti la nak babitkan org lain dalam masalah yang aku pikul..

Kawan2 aku semua dah faham dengan perangai aku.. Tapi ada sorang mamat ni, dah le suka menyemak je kat depan mata aku.. Keje sendiri berlambak, tapi duk sibuk nak ambil tahu pasal org lain dan kacau kawan2 aku yg lain.. Budget hot la sangat.. Aku memang tak layan sangat dia ni.. Dengan kebengapan (hehe) dia dan kepoyoan dia, malas la aku nak melayan.. Dia tak tahu apa2, tapi duk mundar mandir kat pejabat aku dan duk goyang kaki kat meja dan juga tunggu gaji la gamaknya!! Itulah ruin harian dia.. hahaha...

Nak dijadikan cerita, satu hari tu aku ni nak la bercerita ngan kawan aku, ala.,. pejabat aku tu kecik aje.. So, kalau aku bercerita tu memang bleh dengar la kan.. Tapi, yang tak tahu apa2 tak payah la nak sibuk2 menyampuk! Aku sekeh jugak karang.. Aku anggap cerita @ masalah aku tu sebagai pengalaman.. dan cara penyampaian cerita aku dalam bentuk lawak.. But mamat ni menyampuk tanya itu ini dan suddenly jadi perbalahan skit la kan..

Ok, aku tahu ko dah tua dan ada anak, but tak semestinya ko tu "perfect family".. Yang ko nak judge family aku apahal?? Bleh dia salahkan cara mak aku didik anak2 dan nak comparekan cara mak bapak dia?? Fuh.. panas dan tercabar aku rasa.. Dalam hati aku berdoa, biar dia rasakan hidup susah dan terlungkup jatuh gedebuk dan tak ada sesiapa akan bantu dia!! Aku, kalau mamat tu komen pasal aku takpa, tapi jangan sentuh mak bapak aku ok.. Kalau mak aku salah didik adik2 aku, itu bukan salah mak aku.. Semuanya sama rata!!! Dan kawan2 juga mainkan peranan dalam hal ni,.. Adik2 aku berkawan ngan pelbagai manusia dan aku anggap itu sebagai pengalaman die org juga..!! Mak aku didik sama rata, kalau tak, takkan aku macam ni?? Baik, sopan santun dan ayu (cewah.. puji diri sendiri).. Aku beritahu korang, aku anak sulong, tiap perkara yang aku lakukan akan diperhatikan oleh adik2 aku, jadi aku tunjukkan perangai yang baik2.. Adakah salah mak aku bila adik2 aku bermasalah?? sedangkan anak2 boleh berfikir dan pilih apa mereka nak jadi..

Mungkin sekarang adik2 aku bermasalah macam tu, akan datang mereka akan berubah! Yang mamat tu dah tua, masuk campur hal org, bila nak berubah?? Aku pun tak faham la.. Aku tak pernah menyalahkan takdir!! Tak pernah terlintas kat kepala aku pasal takdir Allah s.w.t... sampai la mamat tu cakap macam ni "keluarga sendiri taknak berubah, jangan nak salahkan takdir pulak!".. Fuh,,, panas tak korang bila dengar macam tu??

Aku betul2 makan hati dan kecil hati.. Aku maafkan org yang berkata macam tu, tapi sampai akhir hayat aku tak suka kat dia.. Seriously ini sangat mengguris hati aku.. Aku sebagai anak sulong boleh mengawal segala masalah dan tak babitkan org lain. Kau pula siapa?? Mamat yang tak sedar diri dan menganggap bagus dalam segala segi... Setakat gebang cerita, aku tak heran.. Harta dunia tak bawa ke dalam kubur.. Tapi style ko, mungkin bawa kot..

Kalau dah tahu org tak suka, berubah la.. Tapi kalau dah tahu orang tak suka dan tak berubah.. Lebih baik ko pegi mampos.. Geram betol tau..


Terima kasih kepada pembaca setia yang membaca.. Sedih rasanya bila berlaku perkara macam ni.. Aku sayang mak dan adik-adik aku walaupun keluarga aku tak seindah keluarga korang,..

No comments:

Post a Comment

Please leave a comment, i love you!! xoxo

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails