Pages

Saturday, December 19, 2009

Kenapa tak jemput saya.. :(



 Kepada semua pembaca, harap-harap u all tak termuntah baca entry kali ni.. Saya nak luahkan perasaan saya ni.. Sedih betul hari ni.. Ini semua gara-gara tak dijemput ke majlis perkahwinan seorang member saya ni.. Saya dah kawan ngan dia sejak sekolah menengah. Disebabkan berlainan aliran pada tingkatan 4 dan 5, kami dah jarang pulang seiring sejalan ke rumah bersama. Masing-masing sibuk.. Hrmm.. Selepas sekolah pula, kami melanjutkan pelajaran di berlainan universiti dan memang tak jumpa lama giler dah.. Tiap Ramadhan mesti saya teringat kenangan zaman sekolah dulu. Kami akan pergi bertaraweh bersama-sama dengan rakan-rakan yang lain. Seronok betul masa tu. Sebab kenapa saya seronok?? Sebab saya kurang pendidikan agama, bila belajar sesuatu yang baru, saya rasa girang nak belajar.

Masa silih berganti, hand phone pun up to date, sehinggakan saya dah tak ada no phone kawan saya tu.. Bertahun-tahun saya cari semua kawan-kawan lama.. Ada yang dah tukar no phone.. Saya takut nanti nak kahwin susah pula nak cari mereka.. Jika ada apa-apa majlis, senang jemput.. Melalui kawan yang lain pun ada saya cari, tapi kebanyakannya bagi info lambat dan sengaja lengahkan masa.. Hrmm.. Susah payah saya cari dan akhirnya kat Face Book saya jumpa dia.. Dia add saya, saya girang and approved dia as a friend. Saya hantar message and tanya khabar tapi tak berbalas.. Sampai la hari ni... saya terlihat gambar Majlis Perkahwinan dia di FB kawan yang lain.. Waaa.. Betapa sedihnya saya.. Saya dah bertahun-tahun cari dia..

Saya nak berterima kasih kat dia kerana berikan pengetahuan mengenai Islam dan membuatkan saya mencintai Islam.. Saya dari tomboi, nak berubah jadi perempuan seperti Rabiatul Adawiyah.. Walaupun sememangnya nama saya begitu, tp perangai saya tidak.. Setelah mengenali maksud nama, baru saya jadi seperti sekarang ni.. Saya dari yang tak menutup aurat, terus bertudung selama-lamanya dan memakai baju lengan panjang sampai bila-bila.. Tiada yang terdedah melainkan muka dan telapak tangan..

Kawan saya tu saya lihat dari sesempurna ciptaan Allah s.w.t.. Kerana dia terlalu baik, lemah lembut, rajin melakukan ibadah dan memang menjadi admire lelaki dan perempuan yang inginkan kesempurnaan sebagai muslimin dan muslimah..

Tetapi, dia tak jemput saya ke Wedding dia.. Saya sedih sangat.. Bukankah Majlis Perkahwinan itu sekali seumur hidup. Kenapa dia tak cari kawan-kawan lama dia.. Kenapa ?? Kenapa?? Saya susah payah cari dia.. Tapi.. Siapa boleh tenteramkan jiwa saya yang dah kecewa ni.. Tolong saya rakan-rakan blog..

Yang kecewa,

21 comments:

  1. Meh akak tenteramkan yang..akak rasa, mungkin dia terlupa maklumlah banyak persiapan, mesti ada yang terlepas pandang....akak pun dulu kawen bukan taknak jemput kengkawan ramai, tapi ada yang akak terlupa..maafkan dia..mwah..

    ReplyDelete
  2. terima kasih kak farenova.. tapi.. saya ni duk dekat je ngan rumah dia.. kakak dia juga kakak angkat saya.. hukhukhuk.. disebabkan sibuk, ramai rakan2 dah lupakan saya.. waaa..

    :(

    ReplyDelete
  3. sudah-sudah jangan bersedih lagi....Lupakn kesedihan yang lalu ok..mulakan semu baru ye...:)

    ReplyDelete
  4. huhu. banyak2 bersabar. macam yg sis farenove cakap tu, maybe dia busy sangat masa tu...

    ReplyDelete
  5. erkk? sabar yer kamu !
    everthing can happen...=(
    think positif..mebe kwn kamu terlepas pndg ..!

    ~salam kenalan~

    ReplyDelete
  6. saiful naim : baik, mulakan hari esok dengan senyum.. :)

    ReplyDelete
  7. nn : takkan terlupa kawan baik kot?? ntah2 saya bukan kawan baik die.. hohoho.. :D

    ReplyDelete
  8. Si budak Aboi : yelah anything can happens.. hrmm.. takpelah.. xda rezeki.. (sedang cuba menenangkan fikiran supaya tak fikir bukan2..).. :D

    ReplyDelete
  9. cuba tenangkan pikiran? emm gud luck !
    gudnite eh sala..gud moning hee..=)

    ReplyDelete
  10. Si budak Aboi : dah tenang dah pun.. sebab ada rakan-rakan blog yang dah tenangkan.. hehe.. jom berkebun di facebook.. hehe..

    :D

    ReplyDelete
  11. ops maaflah aboi kureng gemar dgn fb ni..huhuhuhu..maaflah yer..ok jgn lupe siramx2 kebun kamu tue ea..

    ReplyDelete
  12. sy simpati dengan awk.. ketahui lah bahawa manusia ni mudah lupa... kekadang kalau kita jumpa kehidupan yang baru kita akan lupa kehidupan yang lalu... itu le manusia....

    ReplyDelete
  13. WiraTLC : betul la kata awak.. tapi.. kenapa saya tak boleh lupakan kehidupan yang lama.. hrmm.. dan kenapa mereka mudah melupakan kenangan.. hrmm.. saya terkilan je.. at least bg tahu.. kalau x jemput pun xpa.. ni saya tahu dr mulut org lain.. dari org yang x berapa kenal.. hrmm. xpelah.. saya redha.. :D

    ReplyDelete
  14. tanya dia kenapa.. or, just let it go.. mesti ada sebab disebalik tu.. yg mungkin RA tak tau kan..

    ReplyDelete
  15. Independent Queen : sebab yang diberi adalah sama dengan kebiasaan org dah kawen bg.. hrmm.. bukannya dia tak kenal saya.. even dia kahwin dengan anak dato' pun, at least bg tahu.. sebabnya tak best dengar dari mulut org lain. banyak buruk dari baiknya.. hrmm.. save bajet kot... xpelah.. saya redha..

    ReplyDelete
  16. ala.. jangan la sedih banyak, sikit je takpe.

    mungkin kawan u tak sengaja kot.

    maklum la, persiapan kahwin ni bukan benda kecik, semua benda nak kene amik kire.

    agaknye die terlepas pandang or tak sempat.

    kalau ur time nak kahwin dah sampai, jemput la die lak.

    mungkin mase tu baru die perasan yg die lupe nak jemput kamu.

    ReplyDelete
  17. PiNk ButTeRfLy : sedih sikit jer ni.. xpelah kak.. saya kawen memang jemput semua org yang saya kenal.. InsyaAllah.. SEMUA Follower blog saya dan PiNk ButTeRfLy juga dijemput.. :D

    ReplyDelete
  18. nobuta : terima kasih.. sedang bersabar.. :)

    ReplyDelete
  19. mybe awk x knl sy..sy pn x knl .sy pn sengaja nk cr imej2 tiba terbaca plk luahan awk nie..perkara2 mcm ni sering berlaku..sy pn ade cite mcm awk ni hampir2 la sikit2...sy ade sorg kwn ppuan yg sgt baik dia byk ajar byk benda sampai sy fikir thp pengethuannya ttg dunia terlalu byk..pemikiran sy berubah sy jd ske dia..shingga sy anggap pegorbanan dia ajar tentang benda2 ni membuatkan sy rse jasa dia x terbls...namun rabiatul kena ingat satu benda yg org mcm kita x perasan..walaupun kita rse dia byk mengajar kita dan terlalu bsr pegorbanan..namun bg dia itu perkara yg tdk terlalu bsr bgnya..biasa shj..sehingga walaupun dia xajak pn itu perkara bse bg dia...jd jgn la kisah sgt jika dia tdk ajak...perkara kcl dan besar bergantung kpd diri sndiri..jd jgn ambil serius sgt..lihat kehdpn klu kita terlalu kenang yg lama2 stil x akan berulang..tp klu kita kenang mse dpn kita akan trus ke hadapan dgn gembira...jgn sedih2 hidup dgn gembira semasa masih ade..dan ingat ada ramai lagi yg sukar menerima hakikat emosi yg gagal didunia ini..jgn jd mcm mereka..hdp dgn gembira dan dalam senyuman..shbtku rabiatul adawiyah~~

    ReplyDelete
  20. appsy : terima kasih.. saya pun dah fikir positif jer sekarang.. hrmm.. baru saya tahu, selama hari ni saya berkawan ngan dia.. ada org tak suka.. dan org yang tak suka tu sangat dekat ngan saya.. kerja pun sama.. hrmm.. dia tahu wedding tu dan attend wedding tu.. tapi sampai hati dia tak bagi tahu yang kawan saya tu cari saya.. sedih saya.. lihatlah perangai manusia.. astaghfirullahalazim.. besarnya dugaan saya.. saya sayang kawan2 saya.. tapi sampai hati buat saya macam ni.. saya redha..

    :D

    ReplyDelete

Please leave a comment, i love you!! xoxo

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails